Yin-jooga

Salillamme on mahdollisuus myös tehdä yin jooga-tyylistä asanaharjoitusta. Yin joogassa on tarkoitus avata sidekudoksia, joita on joka puolella kehoa - mutta varsinkin nivelten ympärillä. Sidekudosten tehtävä on kirjaimellisesti pitää keho kasassa. Sen takia ne eivät veny lyhytkestoisissa ventyksissä, vaan vaativat pitkäkestoisia (väh. 3. min.) venytyksiä. Yin joogassa asennoissa ei ole tarkoitus mennä omaan maksimivenytykseen, vaan olla vaan rentoutuen erilaisissa istualtaan tai makuulta tehtävissä asennoissa, jolloin sidekudosten avautuminen pääsee pikkuhiljaa tapahtumaan.

Yin jooga ei vaadi mitään alkeiskurssia tai muutakaan etukäteistuntemusta joogasta. Ohjaaja aina ohjaa harjoituksen läpi ja kuka tahansa pystyy osallistumaan tunnille ja seuraamaan mukana, koska eteneminen tapahtuu hyvin rauhalliseen tahtiin. Jos kehon kanssa on ongelmia, niin siitä kannattaa kertoa ohjaajalle, jolloin asentoja voidaan muunnella yksilön mukaan.

Astangajooga on dynaamisena harjoituksena yang-tyylinen harjoitus - sen takia yin jooga muodostaa hyvän vastapainon astangajoogalle. Astangajooga-tyylisessä asanaharjoittelussa avataan tehokkaasti lihaksia; kun taas yin jooga kohdistuu enemmän sidekudoksiin.

Tervetuloa!

Kalenteri

FacebookTwitterLinkedIn